Maatwerk

SEO

SSL Certificaat

Dagelijks backup

Support

Beheer en Onderhoud

Conversie optimalisatie

Conversion Rate Optimization (CRO) is het optimaliseren van de kans, de hoeveelheid en de frequentie dat een individuele gebruiker van je website converteert; ofwel, een bepaalde actie maakt die jouw organisatie iets oplevert.

Met andere woorden: je probeert het maximale uit je bezoekers te halen.

Definitie conversie

Conversie betekent letterlijk ‘omzetten’. Van één status naar een andere status. Dit is een begrip dat met name in marketing wordt toegepast om resultaten te bepalen. Iemand die in een kledingwinkel rondloopt wordt doorgaans een ‘klant’ genoemd, dit is feitelijk gezien niet juist. Het is namelijk een potentiële klant die pas na het afrekenen aan de kassa daadwerkelijk een betalende klant is geworden. Die conversie aan de kassa is het verschil tussen wel of geen omzet genereren. In een traject van verkoop kunnen er nog veel meer schakels zijn, daarnaast zijn er ook andere vormen van conversie mogelijk.

Conversie mogelijkheden

Conversies zijn er in onwaarschijnlijk veel soorten en maten. Verschillende bedrijven streven dan ook naar verschillende typen conversies.

Conversies zijn bepaalde actiepunten die een gebruiker moet maken. Die acties zijn belangrijk voor je online succes, zoals:

  • het doorklikken naar een volgende pagina op je website;
  • het klikken op het telefoonnummer om te bellen (op mobiele apparaten);
  • het aanmelden voor een nieuwsbrief;
  • het aanvragen van een offerte;
  • het downloaden van een whitepaper;
  • het toevoegen van een product aan je winkelmandje;
  • het afrekenen van je winkelmandje.
  • Conversies zijn dus doelen. En iedere pagina op je website heeft een doel: van het aanklikken van een link naar de volgende pagina, tot het afrekenen van het winkelmandje. Wil je weten hoe je meer
  • transacties kunt realiseren? Download dan de conversie optimalisatie checklist voor webshops.

Ook buiten je website om ben je, als online marketeer, in zekere mate bezig met conversie optimalisatie. Heb je bijvoorbeeld een Google Ads-campagne draaien? Dan is de klik op jouw advertentie al de eerste vorm van een conversie die je wilt bereiken. Hetzelfde geldt voor Display-banners en advertenties op Facebook.

Advies nodig? Vragen? Wij houden van contact!

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Please type your message.